Jótállás, szavatosság
Jótállás
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a felhasználó fogyasztónak minősül.
A jótállás időtartama:
10.000 Ft – 100.000 Ft. közötti termékek esetében 1 év
100.000 Ft – 250.000 Ft közötti termék esetében 2 év
250.000 Ft feletti termék esetében 3 év
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Amennyiben a gyártó biztosított jótállási jegyet a termékhez, abban az estben a gyártó szakszervize illetékes a javításban. Ügyfél választása szerint vállalkozásnál is leadhatja a terméket ügyintézésre.
Jótállási igénye alapján Ügyfél választása szerint
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Vállalkozás nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból /avulásból származó károkért.
Vállalkozás nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Vállalkozó által forgalmazott televízió és LCD kijelzővel rendelkező termékek pixel hibájára vonatkozólag, a gyártó által előírt mindenkori (ide vonatkozó) ISO 13406-2 szabvány az iránymutató, amennyiben a gyártó máshogy nem rendelkezik.
A jótállás megvonásával járhat amennyiben a terméken végzett javítási / szerelési munkálatokat nem az azokat elvégezni jogosult, illetve szakképzetséggel nem rendelkező harmadik személy végzi és a hiba ennek következtében keletkezett.
Továbbá, ha a terméken égés, törés vagy egyéb fizikai, látható sérülés van illetve nem rendeltetésszerű használat (a termék gyári beállításait meghaladó teljesítményen történő használat,túlhúzás), szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), a termék leírásában megadott paramétereket meghaladó mechanikai / elektromos terhelés illetve egyéb nem a célnak való felhasználás, helytelen tárolás, rongálás, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, elemi kár, természeti csapás, okozta a meghibásodást.
Jótállás megvonásával járhat, ha a terméken található garancia címke megsérül, eltávolításra kerül.
Kellékszavatosság
Ügyfél hibás teljesítés esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Ügyfél az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ügyfél a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ügyfél igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ügyfél köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A termék hibája esetén Ügyfél kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék árának a visszafizetését csak akkor kérheti, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Ügyfélnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Amennyiben a termékhez gyártói garancia jegyet kapott, meghibásodás esetén közvetlenül a gyártó által megjelölt szervizhez is lehet fordulni. Ezek listája, elérhetősége a legtöbb esetben feltüntetésre kerül a garanciajegyen. Ennek hiányában az oldalunkon található lista alapján tájékozódhat, ahol megtalálja az egyes termék kategóriákhoz kötődő garancia formáját (helyszíni, háztól-házig, szerviz garancia), továbbá az ügyintézésre kijelölt szervizek elérhetőségét és egyéb hasznos információkat az ügyintézéssel kapcsolatban.
Garanciális ügyintézés esetén a Vevő kötelessége gondoskodni a termék visszajuttatásáról, leadásáról, illetve a javított, cserélt termék elszállításáról, átvételéről, Kivételt képez, ha az adott termékre a gyártó háztól-házig garanciális szolgáltatást, vagy helyszíni garanciát ad, továbbá azon termékek köre, ahol a törvény előírja a garancia viselő kötelezettségét. Ide tartoznak a rögzített bekötésű termékek, valamint a 10 kg. súlyt meghaladó, tömegközlekedési eszközökön nem szállítható termékek. A garancia érvényesítéséhez szükséges az eredeti garanciajegy, vagy az e-mailben kapott garancia jegy bemutatása.
Márka | Garancia típusa | Szerviz elérhetősége | Telefon | Bővebb információ |
Acer notebook, netbook, monitor, projektor, okostelefon, asztali PC |
Háztól-házig garancia |
Acer Szervizközpont |
36-1-555-5200 |
Acer szervizközpont |
Apple iPad, iPhone, iMac | Szervízben | 1036 Budapest Bécsi út 77-79. | 36-1-439-3333 | Apple szervizátvételi pontok |
Asus notebook, netbook, monitor, projektor, okostelefon, asztali PC |
Háztól-házig garancia |
Asus Magyarország |
36-1-505 4561 |
Asus online szervíz bejelentés |
APC |
Háztól-házig garancia |
APC Szervízközpont |
36-40-200-262, 36-1-272-4091 |
APC jótállásban foglalt szolgáltatások |
Benq projektor, monitor | Háztól-házig garancia | 1132 Budapest, Pannónia utca. 60. | 36-1-272-1060 | Benq szervíz átvevőpontok |
Brother nyomtató | Szervízben | 1119 Budapest Etele út 59-61 | 06-1-203-1023 | Brother garancia tájékoztató |
Canon fényképező, optika, vaku | Szervízben | 1085 Budapest, Somogyi u. 20 | 36-1-266-8085 | Canon fényképező, optika, vaku |
Canon nyomtatók, másolók | Szervízben | 1149 Budapest, Róna u. 120-122. | 36-1-469-6994 | Canon nyomtatószerviz szolgáltatások |
Dell notebook, netbook, monitor, asztali PC |
Helyszíni vagy háztól- házig garancia |
DELL Magyarország |
06-80-016-157 |
-- |
Dell asztali PC (Optiplex), üzleti notebook (Latitude) |
Helyszíni garancia, következő munkanap |
DELL Magyarország |
06-80-016-157 |
-- |
D-link | Szervízben | D-Link Ügyfélszolgálat | 06-80-315-465 | D-Link Europe önkiszolgáló portál |
Eaton | Szervízben | 1149 Budapest, Angol utca 32. | 36-1-220-5590 | Eaton garancia információk |
Epson projektor, nyomtató |
Helyszíni garancia |
Epson Szervizközpont |
36-1-886-4931, 36-23-502-884 |
Epson garancia és javítás |
Fujifilm fényképező | Szervízben | 1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 20. |
36-1 363-3777 | Fujifilm hivatalos márkaszerviz |
Fujitsu Siemens notebook, asztali PC |
Helyszíni vagy háztól- házig garancia |
Fujitsu Szervízközpont |
06-40-200 440 |
Fujitsu jótállási információk |
HP Hewlett-Packard notebook, netbook, monitor, PC, nyomtató |
Háztól-házig garancia |
HP Szervízközpont |
36-40-200-629, 36-1-777-7545 |
HP termékek garanciális javítása |
HP Hewlett-Packard üzleti notebook (ProBook, EliteBook) |
Helyszíni garancia, következő munkanap |
HP Szervízközpont |
36-1-777-7545 |
HP termékek garanciális javítása |
HTC |
Szervízben |
HTC Magyarország |
06-80-016-323, 06-80-986-213 |
HTC Magyarország ügyfélszolgálat |
Kyocera nyomtató | Szervízben | Kyocera Magyarország | - | Kyocera szervizátvételi pontok |
Lenovo notebook, okostelefon, monitor |
Háztól-házig garancia |
2040 Budaörs, Kinizsi u.2/B. |
36-23-801-729 |
Lenovo Telemax GSM szervíz |
Lenovo asztali PC, Lenovo üzleti notebook |
Háztól-házig garancia |
2040 Budaörs, Kinizsi u.2/B. |
36-23-801-729 |
Lenovo Telemax GSM szervíz |
LG monitor, projektor, TV, egyéb |
Szervízben, helyszíni vagy háztól-házig garancia |
1134 Budapest, Váci út 33. |
36-40 545-454 |
LG központi márkaszerviz |
Logitech | Szervízben | Logitech Magyarország | - | Logitech online garancia igénybejelentő |
Nikon | Szervízben | 1047 Budapest, Fóti út 56. VIII.emelet | 36-1-232-1371 | Nikon garancia információk |
Nokia | Szervízben | Microsoft Magyarország | - | Microsoft online garancia igénybejelentő |
OKI nyomtató | Szervízben | 1041 Budapest Lőrinc utca 18. | 36-1-814-8085 | OKI központi márkaszerviz |
Olympus | Szervízben | 1074 Budapest, Dohány u. 67. | 36-1-696-0721 | Olympus szervizelési információk |
Panasonic | Szervízben | 1116 Budapest, Kalotaszeg u. 28. | 36-1-206-0860 | Panasonic központi márkaszerviz |
Pentax | Szervízben | 1085 Budapest, Somogyi Béla utca 19. | 36-1-266-8085 | Pentax hivatalos márkaszerviz |
Philips | Szervízben | 1131 Budapest, Kucsma utca 42-44. | 36-1-814-8090 | Philips online hibabejelentő |
Prestigio | Háztól-házig garancia | 3526 Miskolc, Szentpéteri Kapu 80. | 36-46-503-922 | Prestigio online hibabejelentő |
Samsung | Szervízben | Samsung Magyarország | - | Samsung szervizátvételi pontok |
Samsonite | Szervízben | Samsonite szervízek | - | Samsonite szervizek listája |
Sony | Szervízben | SONY márkaszervízek | - | Sony javítóközpontok keresése |
Toshiba notebook, monitor | Háztól-házig garancia | 1033 Budapest, Huszti út 34. | 36-1-452-4670 | Toshiba online hibabejelentő |
Wayteq | Szervízben | 1107 Budapest Ceglédi út 1-3. | 36-1-445-1222 | Wayteq központi márkaszerviz |
Xerox nyomtató, másoló | Szervízben | Xerox szervízek | 36-1-814-85-60 | Xerox szervizek listája |
1/ Jelentse be a termék meghibásodását e-mailben a info@focuscamera.hu címen. Mellékletben küldje el a termék garancia jegyét, amit e-mailben vagy nyomtatott formában kapott a megrendelés lezárását tartalmazó levelünkben. Amennyiben nem áll rendelkezésre a garancia jegy, a számla másolatát kérjük elküldeni. Részletesen írja le a meghibásodás jellegét, minden információt adjon meg, ami szükséges lehet a hiba beazonosításához.
2/ Ezt követően kérjük juttassa el a terméket ügyfélszolgálatunk címére személyesen, postai csomag vagy futár útján és mi azt továbbítjuk a forgalmazóhoz, aki szakszervizben elvégzi a javítást, vagy továbbítja a gyártóhoz javításra vagy cserére.
Ügyfélszolgálatunk elérhetősége:
Cégnév: | Option Line Kft. |
Elérhetőség: | 1165 Budapest, Veres Péter út 149. (Google Map térkép megjelenítéséhez kérjük kattintson ide!) |
Telefon: | 06-1-401-0040 |
E-mail: | info@focuscamera.hu |
Nyitvatartás: |
hétfő - péntek: 10:00 – 15:00 szombat - vasárnap: zárva. |