x

Szerződési feltételek

Focuscamera webáruházat üzemeltető adatai, továbbá Vállalkozás

Option Line Kft. 

Székhely: 1161 Budapest, Mária u. 18.
Adószám: 13599919-2-42
Közösségi adószáma: HU 13599919
Cégjegyzékszám: 01-09-863658 

Ügyfélszolgálatunk, átvevőpontunk elérhetőségei:
1165 Budapest, Veres Péter út 149.
Központi telefonszám: +36 1 401-0040
Központi e-mail: info@focuscamera.hu
Levelezési címünk: 1165 Budapest, Veres Péter út 149.

Melyek a főbb irányadó jogszabályok tevékenységünkre?

 

  • a természetes személyeknek a személyes adatok kezeléséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR)
  • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény - (Info tv.)
  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény - (Eker tv.)
  • az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény - (Ehtv)
  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fogyv tv.)
  • a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény. (Pktv.)
  • a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Grtv.)
  • a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (Számv tv.)
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 


Bejelentkezés, regisztráció
Az áruházban Ön regisztráció és rendelés feladása nélkül is tájékozódhat, információkat tölthet le termékeinkről, rendelést adhat fel. Amennyiben  regisztrálni szeretné magát áruházunkban nem kell mást tennie, mint a Regisztráció gombra kattintva kitölteni a regisztrációhoz szükséges adatokat. Regisztrálás után rendszerünk automatikusan belépteti Önt a webáruházba. A regisztráció sikerességéről e-mailben tájékoztatjuk Önt.
Amennyiben Ön már regisztrált vásárlónk, bejelentkezhet rendszerünkbe a regisztráláskor használt E-mail címe és Jelszava megadásával. A regisztrációs adatok módosítására belépés után van lehetőség a Regisztráció menüpont alatt. Itt minden adatot módosíthat, ha adataiban változás állna be.

Az a személy, jogi személy aki áruházunkban beregisztrál, rendelést ad le, jogokat érvényesít: Ügyfél, továbbá Ügyfél,

Jelszó emlékeztető

Ha elfelejtette jelszavát, a Jelszó emlékeztető gombra kattintva gépelje be az adatbeviteli mezőbe a regisztráció során megadott e-mail címét, és erre az e-mail címre elküldjük az új jelszavát.

Az áruház kezelése

Az áruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetőségekkel igyekeztünk felépíteni, melyek egyszerűbbé teszik a keresést és a vásárlást. Az optimális termék kiválasztásához igyekszünk a lehető legtöbb információt, kapcsolódó funkciót és terméket nyújtani . 

A Termék gyors kereső mezőbe, mely a középső oszlop fejlécében található, a keresendő termék típusát, megnevezését lehet beírni keresési szempontnak.  Javasoljuk, hogy a termékre legrelevánsabb szót, kifejezést írjuk be.

Döntése megkönnyítéséhez használja az Összehasonlítás funkciót, amellyel egyszerre akár 3 termék adatlapját is nézheti egy oldalon egymás mellett. Ezáltal gyorsan és egyszerűen hasonlíthat össze több terméket egy időben. A bal oldali oszlopban található a részletes kereső, amely segítségével a termék adatok megadásával szűrhet.

Termékek

A termékek kategóriákba vannak rendezve. A megfelelő termékcsoportot a kategória nevére kattintva tudja megtekinteni, a felállított szűrő segítségével pedig rendezheti a termékeket. A navigációs lista alapján tájékozódhat a web áruházban elfoglalt aktuális helyzetéről, visszaléphet bármelyik fázisra, a megfelelő gombra katintva.
A termékek részletes jellemzőit a termék megnevezésére, vagy az alapértelmezett képre kattintva érheti el.
Az adatok feltöltésekor mindent megteszünk annak érdekében, hogy pontos, hibátlan információk kerüljenek feltöltésre. Az esetlegesen előforduló pontatlanságáért, hibáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek illusztrációk. Téves adatfeltöltésből eredő hiba nem képezheti kártalanítás alapját.
A termék- és gyártónevek kizárólag a beazonosítást szolgálják.

Kosár, a kosár tartalma

"Kosárba" gombra kattintva helyezheti a termékeket a kosárba. A kosár megmutatja miből, hány darab terméket, milyen árban választott össze. Lehetősége van a termék törlésére a kosárból, ehhez a törlés grafika gombra kell kattintani, a mennyiségeket pedig a + - gombokkal módosíthatja. A kosár tartalmát megtekintheti bármikor, ha a jobb oldali oszlop tetején lévő menüsoron a Kosár gombra kattint. További termék vásárlása esetén a vissza gomb, vagy a navigációs lista használatával bármikor visszatérhet az áruházba, és tovább folytathatja a termékek válogatását.

Rendelés feladása

A rendelést bármikor feladhatja a "Tovább a megrendeléshez" gombra kattintva. Következő lépésben válassza ki az átvétel módját, Pick Pack Pont esetében a legördűlő listából válassza ki a szállítási pontot. majd a "Tovább" gombbal léphet a következő folyamatra, ahol a fizetés módját választhatja ki. Töltse ki a számlázási adatokat, valamint adja meg a szállítási címet, ha szükséges. Ha Ön regisztrált felhasználó, és be van jelentkezve, akkor az adatbeviteli mezőkben automatikusan megjelennek az Ön adatai. A Rendelés összesítés lapon összesítve egy oldalon találhatja a megrendelés összesített adatait. A megrendelés leadásához el kell fogadnia az üzleti feltételeket, a "Megjegyzés" rovatban a megrendeléssel, kézbesítéssel kapcsolatos kérését, észrevételeit írhatja be. Megrendelését a "Megrendelem" gombra kattintva véglegesítheti. 
A középső oszlop tetején folyamatosan láthatja a Kosár művelet fázisait, ezekre kattintva bármikor ellenőrizheti a bevitt adatokat, szükség esetén módosíthatja azokat.

Megrendelési szándékáról rendszerünk egy automatikusan generált e-mail-ben értesíti Önt, jelezve, hogy megrendelési szándéka megérkezett a rendszerünkbe. Még aznap rövid időn belül, de legkésőbb 24 órán belül e-mail-ben, vagy telefonon értesítjük a megrendelésről. 

Kedvezményre jogosító kuponkód

Amennyiben rendelkezik kedvezményre jogosító kuponkóddal, azt a „Kuponkód” feliratnál található adatbeviteli mezőbe beírva használhatja fel, a beírást követően a „Bevált” gombra kattintással.  "Tovább a megrendeléshez” gombra kattintással  folytathatja a megrendelését.

Szerződés létrejötte

Szerződés létrejöttének azt az időpontot tekintjük, amikor a megrendelés alapján a számla elkészült, személyes átvétel esetén a termék átvételre került, kiszállításos esetben a csomagot átadtuk a futárszolgálatnak és erről a megrendelésben megadott e-mail címre értesítést küldtünk.

Eljárás hibás ár esetén

Előfordulhat, hogy esetleges technikai hiba miatt hibás áron szerepelhet termék a honlapon. Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, aminek azonnali észlelése elvárható az átlag fogyasztó szempontjából.  Hibás ár esetén, a megrendelést a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem tudunk kötelességet vállalni hibás áron való teljesítésre. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer a rendelés beérkezését automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadására részünkről, ez esetben nem jön létre érvényes szerződés, amelyekből jogok és kötelezettségek keletkeznének.Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Rendelési információk

A rendelés automatikus visszaigazolása nem jelent a felek között érvényes szerződést. Ehhez előbb meg kell bizonyosodnunk róla, hogy az adott terméket beszállítónk le tudja-e szállítani és ha igen, akkor milyen feltételekkel.

Szállítás, csomag átvétele, szállítási díj 

Amennyiben kiszállítással vagy Pick Pack Pontra kérte a csomagot, kérem átvételkor gondosan ellenőrizze a csomag épségét és amennyiben a csomagoláson külsőleg felismerhető sérülést talál még a futár jelenlétében kérje, hogy jegyzőkönyvben rögzítsék a sérülést. Amennyiben a külsőleg ép csomag kibontása után észleli, hogy sérült a termék, akkor DPD Hungária Kft. futárszolgálat esetében 72 óra, míg Pick Pack Ponton átvett csomag esetén 24 óra áll rendelkezésre bejelenteni a sérülést a futárszolgálatok felé. DPD Hungária Kft. futárszolgálat által kézbesített csomagok esetén a bejelentést a claim@dpd.hu címen teheti meg, Pick Pack Ponton átvett csomagok esetén a pickpackpont@sprinter.hu címen. Részletesen írja le a sérülés tényét, mellékeljen fotókat a csomagolásról.

Fehéráru és egyéb nagyméretű, nehéz termékek esetében (hűtő, fagyasztó, mosógép, szárítógép, beépíthető sütő, bojlerek, rack szekrények, egyéb nagyméretű, nehéz termékek) 1-3 db.mennyiség együttes rendelése esetén 1x6.490ft., 4-6 db. mennyiség együttes rendelése esetén 2x6.490ft., 7-9 db. mennyiség esetén 3x6.490 ft  a szállítási díj. 
A fenti díjszabás ugyanarra a címre történő szállítás esetén érvényes.
Ezen termékek szállítási határideje az adott termék adatlapján a Leírásban külön részletezve található.



Tájékoztatási kötelezettség

45/2014 kormány rendelet szerinti kötelezettségünknek eleget téve tájékoztatjuk, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár.

A vásárlók e-mail címének tárolására az Árukereső (Online Comparison Shopping Kft. (1074 Budapest, Rákóczi út 70-72., Adószám: 24868291-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-186759) adatfeldolgozó megbízással rendelkezik a Megbízható Bolt Programhoz kapcsolódó vásárlói elégedettség-felmérés céljából. Az itt történő vásárlások után a vásárló e-mail címe az Árukereső részére továbbításra kerül. Az adattovábbítás célja: vásárlói visszajelzés igénylése és megjelenítése. Az adatfeldolgozásra így továbbított átadott e-mail címet, mint személyes adatot utasításunkra az Online Comparison Shopping Kft. kezeli, megfelelő írásbeli szerződés és adatvédelmi feltételek mellett.

Felügyeleti szerveink:

Budapest Főváros XVI. ker. Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Jegyzője
1163 Budapest, Havashalom u. 43
Tel.: +36-1-401 1694

Budapesti Békéltető Testület
1105 Budapest Sznet László tér 16.
Tel.: 431-8962

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
E-mail:ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap:https://naih.hu/

Panaszkezelés  

Törekedünk, hogy minden megrendelést a megrendelő megelégedettségére teljesítsünk. A megrendeléssel, teljesítéssel kapcsolatos panaszokat személyesen ügyfélszolgálatunkon, továbbá az info@focuscamera.hu e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.  A panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint megoldást javasolunk. Amennyiben a  vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, s annak egy másolati példányát átadjuk a vásárlónak.

Az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszoljuk, elutasítás esetén álláspontunkat megindokoljuk. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzzük.  

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

 

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.

A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu


A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
 
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
 
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
 
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
 
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
 
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
 
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
 
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
 
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
 
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
 
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
 
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
 
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
 
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
 
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
 
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
 
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
 
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
 
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu;
 
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu;

 A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek


Rendelési információk

A rendelés automatikus visszaigazolása nem jelent a felek között érvényes szerződést. Ehhez előbb meg kell bizonyosodnunk róla, hogy az adott terméket beszállítónk le tudja-e szállítani és ha igen, akkor milyen feltételekkel.

Elállási/Felmondási jog

45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben szabályozottak szerint érvényes.
14 napos indoklás nélküli elállás csak a fogyasztókat illeti meg. A fogyasztó fogalmát az új PTK. szabályozza, mely szerint fogyasztónak ilyen tekintetben kizárólag olyan természetes személyek számítanak, akik szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül járnak el.

Fogyasztók 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállhatnak a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt személy a terméket ügyfél szolgálatunkon átvette, továbbá a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Név: Option Line Kft.
Cím: 1165 Budapest Veres Péter út 149
E-mail cím: info@focuscamera.hu
Telefonszám: +36-1-401 0040
Ön internetes oldalunkon is megtalálja és kitöltheti az elállási/felmondási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát az elállási jogban érvényes termékekre, szolgáltatásokra.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítést banki árutalással, ügyfélszolgálatunkon személyesen készpénzzel. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. 
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. Utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Indoklás nélküli elállási jog nem illeti meg a zárt csomagolású hang illetve képfelvétel, számítógépes szoftver termékek adásvétele során megvásárolt termékeket, amennyiben a gyártói csomagolást kibontották.

Nem illeti meg az elállás joga a Fogyasztót higiéniai termékek esetében, amennyiben a terméket a gyári csomagolásból kibontották és kipróbálták.
Ilyen termékek:
  • Kozmetikai, haj, bőr, testápolási termékek, krémek
  • Párásító, aroma párásító termékek. (kivéve ha a csomagolásuk bontatlan és soha sem használták)
Nem illeti meg az elállási jog a Fogyasztót a csomagolásból kibontott és ki/felpróbált olyan testnyílásba (fül, orr) helyezhető (higiéniai) termék, illetve minden olyan termék esetében, amely test nedvvel érintkezhet, azt  felszívhatja.
Ilyen termékek:
  • Fül nyílásba helyezhető fülhallgatók,
  • Fejhallgatók szivacs párnával,
  • Olyan fejhallgatók melyek kialakításuk révén felszívhatják az izzadságot, test nedvvel érintkezhet,
  • Fül hőmérő, amely fülbe helyezve méri a test hőmérsékletet.

Elállási szándékát bejelentheti elsődlegesen e-mailben a info@focuscamera.hu címen, de telefonon is megteheti a +36-1-401 0040 számon, valamint személyesen ügyfél szolgálatunkon a 1165, Budapest, Veres Péter út 149. Minden esetben kérjük kitölteni és eljuttatni ügyfél szolgálatunkra a Nyomtatvány indoklás nélküli elálláshoz dokumentumot, amit az alábbi linkre kattintva tud elérni:
Nyomtatvány indoklás nélküli elálláshoz

Jótállás, szavatosság

Jótállás 

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet  alapján a Vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a felhasználó fogyasztónak minősül.

A jótállás időtartama:

10.000 Ft – 100.000 Ft. közötti termékek esetében 1 év 

100.000 Ft – 250.000 Ft közötti termék esetében 2 év 

250.000 Ft feletti termék esetében 3 év 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Amennyiben a gyártó biztosított jótállási jegyet a termékhez, abban az estben a gyártó szakszervize illetékes a javításban.  Ügyfél választása szerint vállalkozásnál is leadhatja  a terméket ügyintézésre. 

Jótállási igénye alapján Ügyfél választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet, 
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. 

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

  • a termék leadásától számított 15-ik napon tájékoztatni kell az ügyfelet a javítás állásáról,
  • amennyiben a termék leadásától számított 30-ik napig nem sikerült kijavítani a hibát, vállalkozás köteles 8 napon belül visszatéríteni a vételárat. 

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Vállalkozás nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból /avulásból származó károkért.  

Vállalkozás nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.  

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.   

Vállalkozó által forgalmazott televízió és LCD kijelzővel rendelkező termékek pixel hibájára vonatkozólag, a gyártó által előírt mindenkori (ide vonatkozó) ISO 13406-2 szabvány az iránymutató, amennyiben a gyártó máshogy nem rendelkezik.

A jótállás megvonásával járhat amennyiben a terméken végzett javítási / szerelési munkálatokat nem az azokat elvégezni jogosult, illetve szakképzetséggel nem rendelkező harmadik személy végzi és a hiba ennek következtében keletkezett.

Továbbá, ha a terméken égés, törés vagy egyéb fizikai, látható sérülés van illetve nem rendeltetésszerű használat (a termék gyári beállításait meghaladó teljesítményen történő használat,túlhúzás), szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), a termék leírásában megadott paramétereket meghaladó mechanikai / elektromos terhelés illetve egyéb nem a célnak való felhasználás, helytelen tárolás, rongálás, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, elemi kár, természeti csapás, okozta a meghibásodást.

Jótállás megvonásával járhat, ha a terméken található garancia címke megsérül, eltávolításra kerül.

Kellékszavatosság

Ügyfél hibás teljesítés esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

Ügyfél az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy a szerződéstől is elállhat.
  • választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ügyfél viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.  
Ügyfél a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ügyfél igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ügyfél köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

A termék hibája esetén Ügyfél kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

Termékszavatossági igényként Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék árának a visszafizetését csak akkor kérheti, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges. 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Ügyfélnek kell bizonyítania. 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezik.

Az adott termékre vonatkozó garancia időtartamát web oldalunkon a termék adatlapján tekintheti meg. A garancia jegyet a termék átadásával egy időben állítjuk ki és adjuk át, kiszállítás esetén a csomaggal együtt küldjük. Egyes termékcsoportok esetén a garanciajegyet e-mailben küldjük.

Amennyiben a termékhez gyártói garancia jegyet kapott, meghibásodás esetén közvetlenül a gyártó által megjelölt szervizhez is lehet fordulni. Ezek listája, elérhetősége a legtöbb esetben feltüntetésre kerül a garanciajegyen. Ennek hiányában az oldalunkon található lista alapján tájékozódhat, (főoldalon Garancia menüpont) ahol megtalálja az egyes termék kategóriákhoz kötődő garancia formáját (helyszíni, háztól-házig, szerviz garancia), továbbá az ügyintézésre kijelölt szervizek elérhetőségét és egyéb hasznos információkat az ügyintézéssel kapcsolatban.

Garanciális ügyintézés esetén a Vevő kötelessége gondoskodni a termék visszajuttatásáról, leadásáról, illetve a javított, cserélt termék elszállításáról, átvételéről, Kivételt képez, ha az adott termékre a gyártó háztól-házig garanciális szolgáltatást, vagy helyszíni garanciát ad, továbbá azon termékek köre, ahol a törvény előírja az Eladó kötelezettségét. Ide tartozik a rögzített bekötésű termékek, valamint a tömegközlekedési eszközön a súly és méret miatt nem szállítható termékek köre. A garancia érvényesítéséhez szükséges az eredeti garanciajegy, vagy az e-mailben kapott garancia jegy bemutatása.  

Amennyiben a meghibásodott terméket ügyfélszolgálatunkra szeretné visszajuttatni, az alábbiak szerint kérjük eljárni:

1/ Jelentse be a termék meghibásodását e-mailben az info@focuscamera.hu címen. Mellékletben küldje el a termék garancia jegyét, amit e-mailben vagy nyomtatott formában kapott a megrendelés lezárását tartalmazó levelünkben. Amennyiben nem áll rendelkezésre a garancia jegy, a számla másolatát kérjük elküldeni. Részletesen írja le a meghibásodás jellegét, minden információt adjon meg, ami szükséges lehet a hiba beazonosításához. 
2/ Ezt követően kérjük juttassa el a terméket ügyfélszolgálatunk címére személyesen, postai csomag vagy futár útján és mi azt továbbítjuk a forgalmazóhoz, aki szakszervizben elvégzi a javítást, vagy továbbítja a gyártóhoz javításra vagy cserére.


Garanciális részlegünk elérhetősége, nyitva tartása:

Cégnév: Option Line Kft.
Elérhetőség:                 1165 Budapest, Veres Péter út 149. 
Telefon:      06-1-401-0040
E-mail:     info@focuscamera.hu
   
Nyitvatartás: 
    
hétfő - péntek: 10:00 – 15:00
szombat - vasárnap: zárva.


Cseregarancia

A vásárlástól számított 3 munkanapon belül csere garanciális igénnyel élhet a vásárló, ha a rendeltetésszerű használatot a termék meghibásodása akadályozza.
Kérjük a terméket gondosan csomagolja ki és 3 munkanapig lehetőség szerint őrizze meg a csomagolást.

Garanciális igény elutasítását vonja maga után:

  • ha a terméken égés, törés, repedés vagy egyéb látható fizikai sérülés nyomai mutatkoznak
  • helytelen tárolás vagy nem rendeltetésszerű használatból adódó meghibásodás
  • az üzemeltetés vagy szállítás közben keletkező sérülések
  • ha a terméket párának, nedvességnek, rozsdásodásnak, oxidációnak vagy kémiai hatásoknak tették ki
  • ha a terméket étellel vagy folyadékkal öntötték le
  • elemi kár okozta események (villám, túlfeszültség)
  • amennyiben hiányzik, sérült, eltávolították, vagy nem felismerhető a termék egyedi azonosító száma (gyári száma).

 A gyártók és a márkaszervizek nem biztosítanak jótállást a következőkre:

  • a rendes mértékű elhasználódásra illetve a készülékek használatából adódó szennyeződésre
  • az akkumulátorok természetes elöregedéséből adódó lecsökkent kapacitására
  • szoftverekre, beállításokra, tartalomra, illetve adatokra.

Budapest, 2018. május 17.